Scrolla till innehållet

Svenska Spels kampanj Prata med landslaget

Sommaren 2019 reser svenska damlandslaget i fotboll till Franrike för fotbolls-VM. Svenska Spels kampanj "Prata med landslaget” ger fans chansen att bli uppringda av någon av lagets största stjärnor.

Kund

Svenska spel

Tjänster

Design, utveckling

Jung Relations, Svenska Spels PR-byrå, kontaktade oss för att få hjälp med att designa och utveckla en kampanjsajt där fotbollsfans kan läsa mer om kampanjen, se reklamfilmer och anmäla sig. De som anmäler sig har chansen att få ett telefonsamtal av landslagsstjärnorna Kosovare Aslani, Stina Blackstenius, Olivia Scough, eller Caroline Seger mellan VM-matcherna i Frankrike.

Målsättningarna med kampanjsajten var uppenbara: Den måste vara tydlig, lättanvänd – framför allt på mobil – och väldigt, väldigt snabb. Kampanjsajten var även ett tillfälle att använda Svenska Spels nya grafiska profil, som introducerades i början av 2019. Den nya profilens pigga färger och lekfulla ikoner var en bra fit för ”Prata med landslaget”, och kombinerade med lekfulla animationer gav den kampanjsajten ett formspråk som har glimten i ögat.

Kampanjen har marknadsförts i TV och digitala kanaler, fått mycket spridning i sociala medier och blivit omskriven av bland annat Aftonbladet, Resumé, och Sveriges Radio.

Experter på WordPress

Vi som jobbar på Divide & Conquer har byggt webbplatser och tjänster med WordPress i över tio år, och under den tiden har vi jobbat på allt från små kampanjsajter – som ”Prata med landslaget” – till massiva webbplatsnätverk med tusentals sidor. Behöver ni hjälp med WordPress? Hör av er!